Tabalers i Geganters

Informació

El grup de Geganters i Tabalers va néixer a l’any 1.992, però l’origen del gegant va iniciar-se el curs 1990-91 a partir d’un projecte d’un grup de pares i mestres de l’escola, culminant-se a la primera Cercavila al desembre de 1.992, amb motiu de la Festa Major de Sant Andreu i des de llavors fins a avui han estat representant el nom de l’Escola per enllà on han participat.

La COLLA està formada per un grup de pares, mares, nens i nenes. La nostra finalitat és fer una activitat a l’aire lliure que promocioni la cultura popular amb la música i ball de gegants, però sobretot fer una activitat conjunta amb els nostres fills i amics de l’escola. També participem a les festes de l’escola com la benvinguda de P3, la castanyada, el Carnaval i Sant Jordi. A més,participem a les cercaviles al barri ( la festa major de Sant Andreu de Palomar, la festa major de la Trinitat Vella, les festes de la primavera de l’Harmonia i la rúa de carnaval del barri) i fora del barri ( com la festa major de Sta. Eulàlia i la Trobada de Gegants d’Escola, entre d’altres).

Les nostres figures són el JOANOT i el TRASTO i són molt conegudes al barri de Sant Andreu, i sobretot són molt apreciades quan surten a altres barris de Barcelona o fora de la nostra ciutat.

L’any 2017 vàrem celebrar els 25 anys de la creació del Joanot i per tant de la Colla de Geganters i Tabalers, així com el cinquè aniversari del seu inseparable amic Trasto i vàrem visitar el Poble Espanyol, les Rambles de Barcelona, Terrassa, Rubí, Sant Iscle de Vallalta, amb la culminació de la DAP (Diada Adifolk a Perpignan) on per primera vegada la nostra colla va traspassar les fronteres del país.

Us anirem informant dels horaris i dels llocs de les sortides pels mitjans habituals (web,taulell, instagram i e-mail).

Els TABALS assagem els DIVENDRES a les 19:00h al pati de l’Escola i els Geganters i Geganteres es troben de tant en tant un divendres per a practicar el ball dels gegants.

La Nota Grallera és l’agrupació de grallers d’escola que ens acompanya a les sortides.

ANIMEU-VOS A FORMAR PART DE LA NOSTRA GRAN COLLA, SEGUR QUE ENS HO PASSAREM MOLT BE.

Contacte a: collaignasiiglesias@gmail.com

SEGUEIX-NOS A IG: @gegants_tabals_ignasiiglesias

ARA ÉS EL MOMENT!

Aprèn a tocar els instruments que acompanyen als nostres estimats Joanot i Trasto.

• Timbals: Divendres de 19.00 a 20.30 al pati de l’escola.
  • Balls de Gegant: Alguns divendres a la mateixa hora que Tabals.
  • La nota grallera: Els divendres de 19.00 a 21.00

ANIMA’T!